Het aftellen is begonnen......

4 november 2018 - Gouda, Nederland

Gewoon een zondag zoals er zoveel zijn.....maar er is het bijna voortdurende besef dat ik volgende week om deze tijd in Oeganda ben en dat dit het laatste weekend is voor DE reis. En ook denk ik steeds aan Floortje Dessing, die, zo schat ik in, haar familie en vrienden vooral laat weten dat ze weer even 'thuis' is. Hoe anders voel ik dat.....een reis waar ik dit voorjaar JA tegen heb gezegd, bijna ondanks mijzelf....en eind september en de eerste helft van oktober lag dat besluit zwaar op mijn maag.....al mijn aandacht en energie ging naar annuleren, niet instappen, afhaken, terugtrekken, niet gaan. En nu 4 november....nog 6 nachten te gaan, heb ik er zin in, ben ik er klaar voor en ben ik in een soort blijde verwachting en ontzettend nieuwsgierig....voet zetten op Afrikaanse bodem, ik, de niet reiziger, stap 'gewoon' in het vliegtuig en hoor mezelf zeggen dat ik er zin in heb!! Alleen deze 'transformatie' is voor mij al een mirakel, en dan moet de reis nog gaan beginnen....!!